Sistem za razmenu podataka
Informacioni sistem za razmenu podataka je sofisticiran informatički alat koji službenicima u javnom sektoru omogućava pribavljanje podataka po službenoj dužnosti.
Opis
Usluga omogućava zaposlenima u javnom sektoru bezbedan i kontrolisan uvid u podatke iz službenih evidencija, u skladu sa zakonom i službenim ovlašćenjima. Pristup sistemu eZUP ostvaruje se isključivo pomoću kvalifikovanog elektronskog sertifikata, čime se obezbeđuju sigurna autentifikacija i zaštita podataka.
Usluga je namenjena isključivo službenoj upotrebi, a korišćenje sistema organizovano je kroz tri uloge:
1. Izvršivač
- Pristupa svim servisima za koje mu je administrator dodelio ovlašćenja
- Podnosi zahteve putem poluatomatske usluge (ukoliko je ovlašćen)
2. Obrađivač
- Pregleda i odgovara na zahteve koji su poluatomatskom uslugom upućeni njegovoj instituciji ili organizacionoj jedinici od strane izvršilaca drugih institucija
3. Administrator institucije
- Upravlja pristupnim pravima: korisnicima unutar svoje institucije
- Upravlja korisnicima institucije (dodavanje, deaktiviranje)
- Upravlja organizacionim jedinicama institucije (dodavanje, izmena, brisanje)
- Pregleda sve poluatomatske zahteve koje su podneli korisnici institucije
- Pregleda i šalje odgovore na zahteve koje je instituciji/jedinici uputio izvršilac druge institucije
- Ima uvid u logove, izveštaje i šifarnike
Spisak evidencija koje su na raspolaganjuna sistemu eZUP:
1)
Ministartvo državne uprave i lokalne samouprave
2)
Ministarstvo unutrašnjih poslova
3)
Poreska uprava Republike Srbije
4)
Nacionalna služba za zapošljavanje
5)
PIO Fond
6)
Republički geodetski zavod
7)
Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja
8)
Ministarstvo pravde
9) Lokalne poreske administracije
Uvid u podatke omogućen je na dva načina, u zavisnosti od tehničke opremljenosti institucije:
- Institucije koje imaju svoje informacione sisteme mogu ostvariti uvid putem veb servisa, preko servisne magistrale.
- Institucije koje nemaju sopstvene sisteme ili nisu na tom tehničkom nivou, koriste aplikaciju eZUP dostupnu preko Portala eUprava.
Korisni linkovi
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu
Pravilnik o načinu na koji organi vrše uvid, pribavljaju, obrađuju i ustupaju, odnosno dostavljaju podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija iz registara u elektronskom obliku, a koji su neophodni za odlučivanje u upravnom postupku"Službeni glasnik RS", broj 57 od 9. avgusta 2019.
Uputstva
U nastavku su dostupna i uputstva za svaku ulogu (izvršilac, obrađivač, administrator institucije), koja detaljno vode korisnike kroz postupak korišćenja sistema.
Uputstvo za administratore institucija