Услови коришћења услуга електронске управе и политика приватности корисника услуге на Порталу еУправа
Шта је Портал еУправа?
Портал еУправа је национални веб портал који представља јединствену приступну тачку електронској управи у Републици Србији на којој се реализују услуге електронске управе. Портал еУправа омогућава приступ и другим веб порталима органа јавне управе.
Порталом еУправа управља Канцеларија за информационе технологије и електронску управу (у даљем тексту: Канцеларија).
Регистрација корисника услуга електронске управе
Корисник услуга електронске управе може постати свако пословно способно лице са навршених 16 година живота.
Портал еУправа могу да користе регистровани и нерегистровани корисници. Као нерегистровани корисник можете се упознати са садржајем услуга електронске управе објављених на Порталу еУправа.
Регистрација налога на Порталу еУправа врши се регистрацијом корисничког налога на Порталу за електронску идентификацију (у даљем тексту Портал еИД), а првом пријавом на Портал еУправа врши се аутоматски упис ваших података у базу корисника Портала еУправа. Вашом пријавом на Портал еУправа сматра се да сте сагласни да постанете корисник услуга електронске управе, што Вам омогућава да:
1.
сазнате која права и на који начин можете остварити када наступи одређени
животни догађај;
2. остварујете права и испуњавате обавезе коришћењем услуга електронске управе;
3. подносите електронске поднеске;
4. пратите статус свог предмета;
5. примате обавештења и акте надлежних органа као личну доставу у Јединствени
електронски сандучић;
6. плаћате таксе и накнаде за услуге електронске управе;
7. проверите личне податке из службених евиденција и обавестите орган ако Ваши
подаци нису исправни;
8. учествујете у јавним расправама и другим дискусијама;
9.користите друге функционалности Портала еУправа.
Приликом регистрације о Вама се уписују и чувају у Евиденцији о корисницима услуга електронске управе као обавезни следећи подаци: јединствени матични број грађана, лично име, корисничко име, односно адреса електронске поште, док се подаци о адреси, броју мобилног телефона и евентуално другој адреси електронске поште, уписују и чувају као опциони. Сврха обраде наведених података је пружање услуга електронске управе регистрованим корисницима.
Приликом пружања услуга електронске управе на Порталу еУправа води се евиденција о приступу систему и коришћењу сервиса која садржи следеће податке: корисничко име,IP адреса са које се приступа, датум и време приступа.
Лични подаци из наведених евиденција чувају се 10 година, уз примену мера информационе безбедности.
Прикупљене податке надлежни органи чувају у роковима прописаним законом.
Можете се регистровати на Порталу еИД корисничким именом и лозинком или коришћењем квалификованог електронског сертификата. Подаци садржани у сертификату се не уписују у Евиденцију о корисницима услуга електронске управе на аутоматизован начин, већ корисник податке неопходне за регистрацију уписује ручно.
Податке из налога на Порталу еУправа можете ажурирати након верификације од стране органа.
Ваш налог можете деактивирати подношењем захтева након чега се, уколико нема услуга које се у поступку реализације, подаци бришу из Евиденције о корисницима услуга електронске управе након истека прописаног рока. Налог се аутоматски брише након истека рока од 10 година од тренутка последње активности на Порталу еУправа
Приликом регистрације новог налога на Портал еИДи пријавом на Портал еУправа,нотификације - обавештења у вези услуга које се односе на следећа документа:Лична карта, Пасош, Возачка дозвола и Регистрациона налепница по аутоматизму су активирана, те корисници с тим у вези добијају обавештења о истеку важности напред наведених докумената и то путем СМС поруке и имејла, а све у складу са законским роковима за издавање докумената.
Уколико желите да активирате обавештења која се односе на друге услуге, или деактивирате обавештења у вези горе наведених услуга, то можете учинити у оквиру „Форме за нотификацију“, којој можете приступити преко падајућег менија у оквиру опције: „Мој налог - нотификације“.
Коришћење услуга електронске управе
Услуге електронске управе пружају државни органи у складу са законом прописаним делокругом и надлежностима.
Услугу електронске управе користите на начин на који је орган предвидео, од нивоа информације до нивоа потпуне електронске услуге (подношење захтева, плаћања и електронске достављање и др).
Садржај услуга електронске управе органи могу променити, у складу са прописима, без обавештења корисника.
Забрањено је заобилазити мере заштите информационе безбедности, као што су ометање комуникације, неовлашћено мењање садржаја, као и лажно представљање.
Садржај Портала еУправа можете погледати, копирати или одштампати у складу са прописима, односно наменом објављивања.
Дозвољено је на другим веб презентацијама поставити везу (линк, банер, лого) ка Порталу еУправа.
Канцеларија има право да деактивира Ваш налог ако не употребљавате садржај Портала еУправа у складу са Условима коришћења услуга електронске управе и политика приватности корисника услуге на Порталу еУправа, односно ако приликом регистрације достављате податке и чињенице на основу којих Вас овлашћено лице не може идентификовати, односно регистровати као корисника услуга електронске управе.
Након 90 дана од деактивације можете поднети захтев за активирање Вашег налога.
Употреба ”колачића”
Портал еУправа користи "колачиће" (енг. "cookies") – текстуалне датотеке у којима се бележе подаци од значаја за функционисање Портала, а чувају се у оквиру веб-прегледача посетилаца.
Неопходни колачићи омогућавају да се сачувају подаци о корисничким подешавањима Портала (на пример, избор језика, града, величине слова, колор шеме).
Аналитички колачићи се користе за прикупљање података о начину коришћења Портала у циљу бољег разумевања потреба посетилаца, унапређења корисничког искуства и пружања квалитетније услуге грађанима. За ове потребе, Канцеларија користи сервисGoogle Analytics. Подаци који се прикупљају с тим у вези укључују, на пример, врсте уређаја са којих се приступа порталу (мобилни или десктоп уређаји), који су извори посете (са претраживача, друштвених мрежа итд.), којим страницама/услугама се приступа, каква је интеракција са одређеним елементима Портала (нпр. поље за претрагу, избор опција менија, дугмади за покретање услуга итд.). Анализа ових података помаже Канцеларији да, између осталог, утврди постојање неисправних линкова, проблема у коришћењу навигационих елемената или унапреди резултате претраге. Сви поменути подаци обрађују се и користе деперсонализовано и збирно (агрегирано), односно не повезују се на било који начин са идентитетом грађана, нити се користе за идентификовање појединачних корисника Портала. Приступ сервису Google Analytics остварују искључиво овлашћена лица Канцеларије, која раде на пословима развоја Портала и унапређењу корисничког искуства.
Корисници и посетиоци Портала еУправа могу спречити употребу колачића повлачењем сагласности системским подешавањем свог веб-прегледача (Chrome,Firefox,Safari) или употребом одговарајућих додатака (екстензија). Више информација о политици приватности сервиса Google Analytics може се наћи на следећем линку:https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=sr
Обавештење о обради података о личности
Овим путем информишете се о томе ко и у које сврхе обрађује податке о личности, које уносите приликом коришћења Портала еУправа.
Обавештење се пружа у складу са Законом о заштити података о личности („Службени гласник РС”, број 87/18).
Сврха обраде је извршење законом прописаних овлашћења руковаоца, као и поступање надлежних органа у складу са повереним надлежностима.
Правни основ садржан је у Уставу, ратификованим међународним уговорима и позитивним законским и подзаконским актима.
Пријава којом дајете пристанак за обраду податка о личности, сачињена је у складу са чланом 15. Закона о заштити података о личности (у даљем тексту: Закон).
У складу са одредбама чл. 42. и чл. 50. Закона обезбеђена је заштита од неовлашћене или незаконите обраде, као и од случајног губитка, уништења или оштећења података о личности, уз примену одговарајућих техничких, организационих и кадровских мера.
У складу са одредбама чл. 23. и чл. 24. Закона, лице на које се прикупљени подаци односе овим путем обавештава се о следећем:
Надлежни државни органи – пружаоци услуга на Порталу, сматрају се руковаоцима, а Канцеларија за информационе технологије и електронску управу је обрађивач података о личности у смислу одредби Закона.
Подаци о личности прикупљени овим путем неће се износити из Републике Србије.
Лице на које се подаци о личности односе има право да од руковаоца захтева приступ, исправку или брисање његових података о личности, односно право на ограничење обраде, право на приговор, као и право на преносивост података.
Опозив пристанка може се дати у било које време, али исти не утиче на допуштеност обраде на основу пристанка пре опозива.
Давање података о личности је законом установљена обавеза.
Ако руковалац намерава да даље обрађује податке о личности у другу сврху која је различита од оне за коју су подаци прикупљени, руковалац је дужан да пре започињања даље обраде, лицу на које се подаци односе, пружи информације о тој другој сврси, као и све остале битне информације, сем уколико је ово лице већ упознато са овим информацијама. Руковалац је дужан да ове информације пружи у разумном року, а најкасније у року од 30 дана.
Лица на које се подаци односе могу се обратити лицима за заштиту података о личности, која су именована у надлежним органима у складу са чл.56.Закона, у вези са свим питањима која се односе на обраду податка о личности, као и у вези са остваривањем својих права прописаних законом.
Свако лице има право да у складу са чланом 82. Закона о заштити података о личности поднесе притужбу Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности, ако је обрада података о личности извршена супротно одредбама овог закона.
Измена садржаја Портала еУправа
Ова верзија Услова коришћења услуга електронске управе и политика приватности корисника услуге на Порталу еУправа верзија 2.2 објављена је 12. децембра 2023. године.