Систем за размену података
Информациони систем за размену података је софистициран информатички алат који службеницима у јавном сектору омогућава прибављање података по службеној дужности.
Опис
Услуга омогућава запосленима у јавном сектору безбедан и контролисан увид у податке из службених евиденција, у складу са законом и службеним овлашћењима. Приступ систему еЗУП остварује се искључиво помоћу квалификованог електронског сертификата, чиме се обезбеђују сигурна аутентификација и заштита података.
Услуга је намењена искључиво службеној употреби, а коришћење система организовано је кроз три улоге:
1. Извршивач
- Приступа свим сервисима за које му је администратор доделио овлашћења
- Подноси захтеве путем полуатоматске услуге (уколико је овлашћен)
2. Обрађивач
- Прегледа и одговара на захтеве који су полуатоматском услугом упућени његовој институцији или организационој јединици од стране извршилаца других институција
3. Администратор институције
- Управља приступним правима: корисницима унутар своје институције
- Управља корисницима институције (додавање, деактивирање)
- Управља организационим јединицама институције (додавање, измена, брисање)
- Прегледа све полуатоматске захтеве које су поднели корисници институције
- Прегледа и шаље одговоре на захтеве које је институцији/јединици упутио извршилац друге институције
- Има увид у логове, извештаје и шифарнике
Списак евиденција које су на располагањуна систему еЗУП:
1) Министартво државне управе и локалне самоуправе
2) Министарство унутрашњих послова
3) Пореска управа Републике Србије
4) Национална служба за запошљавање
5) ПИО Фонд
6) Републички геодетски завод
7) Централни регистар обавезног социјалног осигурања
8) Министарство правде
9) Локалне пореске администрације
Увид у податке омогућен је на два начина, у зависности од техничке опремљености институције:
- Институције које имају своје информационе системе могу остварити увид путем веб сервиса, преко сервисне магистрале.
- Институције које немају сопствене системе или нису на том техничком нивоу, користе апликацију еЗУП доступну преко Портала еУправа.
Корисни линкови
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу
Правилник о начину на који органи врше увид, прибављају, обрађују и уступају, односно достављају податке о чињеницама о којима се води службена евиденција из регистара у електронском облику, а који су неопходни за одлучивање у управном поступку "Службени гласник РС", број 57 од 9. августа 2019.
Упутства
У наставку су доступна и упутства за сваку улогу (извршилац, обрађивач, администратор институције), која детаљно воде кориснике кроз поступак коришћења система.
Упутство за администраторе институција