еУверење о држављанству
Основне информације
Услуга еУверење о држављанству Вам омогућава да преко Портала еУправа поднесете захтев за добијање уверења о држављанству, одаберете тип обрасца (на српском језику и ћириличком писму или на језику и писму националних мањина - двојезични образац), као и облик – да ли желите уверење у папирном или електронском облику.
Како да добијем жељено уверење?
Да бисте покренули ову
услугу потребно је да будете регистровани корисник Портала еУправа и да будете
пријављени мобилном апликацијом ConsentID или квалификованим електронским
сертификатом.
Уколико немате
регистрован налог на Порталу еУправа, упутство можете пронаћи ОВДЕ.
Упутство како да се
пријавите мобилном апликацијом ConsentID можете пронаћи ОВДЕ.
Након што кликнете на зелени тастер Покрени услугу потребно је да изаберете на
ком обрасцу желите тражено уверење, као и у ком облику – папирном или
електронском облику.
После уношења ЈМБГ-а потребно је да проверите исправност података и
допишете оне који недостају, као и да из падајућег менија одаберете сврху
издавања уверења јер од сврхе зависи висина административне таксе.
Да ли је потребно нешто да платим?
За издавање уверења у електронском облику не плаћа се такса, независно
од сврхе издавања уверења.
За
издавање уверења у папирном облику плаћа се такса, осим у посебним случајевима за које је предвиђено ослобађање од
ове обавезе, а што зависи од сврхе издавања уверења.
Уколико сврха за коју Вам је потребно
уверење у
папирном облику не представља основ за ослобађање од таксе, генерисаће се подаци налога
за уплату и биће неопходно да извршите уплату како би се ваш захтев за издавање
уверења проследио надлежном матичару, тј. како
бисте добили услугу.
Уколико
одаберете да Вам уверење у
папирном облику буде достављено
на кућну адресу, независно од сврхе издавања уверења, трошкови доставе препоручене пошиљке се обрачунавају у складу са ценовником ЈП Пошта Србије.
Да ли могу да добијем уверење за друго лице?
Осим за себе, захтев
за издавање уверења може поднети родитељ детета, као и старатељ односно
пуномоћник.
Није потребно да
прилажете никаква документа, осим уколико захтев за издавање уверења подносите
у својству старатеља или пуномоћника - у том случају је потребно да приложите
документ којим доказујете наведено својство.
Када ћу добити уверење и како?
Рок за поступање надлежног матичара по примљеном
захтеву је 8 дана, али рок и начин на који ће Вам уверење бити
достављено зависи од тога да ли сте изабрали електронски или папирни облик уверења. Уколико сте
изабрали папирни облик, поред наведеног рока за издавање уверења потребно је
имати у виду и време које је потребно за доставу препоручене пошиљке.
Уколико
сте изабрали електронски облик уверења, уверење ће бити достављено у
Ваше еСандуче на Порталу еУправа.
Одштампано еУверење представља копију документа чију валидност можете
проверити скенирањем QR кода.
Уколико сте изабрали папирни облик уверења, уверење ће бити достављено препорученом пошиљком на адресу коју сте навели.