Централни регистар становништва
Информације
Успостављање Централног регистра становништва (ЦРС), у складу са Законом о Централном регистру становништва, има за циљ успостављање јединствене, централизоване и поуздане државне базе података о становништву Републике Србије у електронском облику.
Централни регистар становништва садржи тачне и ажурне податке, који су последњи преузети из изворних службених евиденција.
Податке из Централног регистра становништва користе органи и институције за потребе вођења поступака.
Сваки грађанин увидом у податке који се о њему воде у Централном регистру, врши проверу њихове тачности и о уоченим грешкама подноси захтев за њихову исправку. Поводом поднетог захтева предузимају се мере за проверу тачности података.
За све податке који се налазе у службеним евиденцијама, па и у Централном регистру становништва, важи претпоставка тачности док се у законом прописаном поступку не докаже супротно. Подношењем захтева за проверу тачности података, покреће се одговарајући поступак код надлежног органа који води одређену службену евиденцију, и сваки грађанин ће пријемом обавештења у електронско сандуче на Порталу еУправа бити обавештен о статусу свог захтева.
Централни регистар становништва обезбеђује највиши ниво безбедности податка, а у складу са прописима којима се уређује електронска управа и информациона безбедност и заштита података о личности.
Успостављањем Централног регистра становништава први пут се подаци од значаја за остваривање права грађана налазе у оквиру једне јединствене електронске базе података, јер је задовољан грађанин мерило добре управе!