euprava.gov.rs

90% корисника задовољно Порталом еУправа

Читај ми

Глобална агенција за истраживање тржишта и јавног мњења ИПСОС спровела је истраживање ставова грађана и привреде о Порталу еУправа.

Позитивна оцена Портала еУправа

Чак 90% грађана са корисничким налогом и 93% корисника из сектора привреде су задовољни последњом услугом коју су реализовали путем еУправе. Највише коришћене функционалности и услуге у претходном периоду биле су еЗаказивање за личну карту/пасош, еВртић, Дигитални зелени сертификат, Портал локалне пореске администрације и еСандуче.

Брзином реализације услуге задовољно је 90% грађана и привреде. Доступност информација о услугама на еУправи позитивно оцењује 84% испитаних грађана и 94% бизниса, изгледом, тј. дизајном еУправе задовољно је 89% грађана и 94% бизниса, 88% грађана и 84% бизниса задовољно је бројем доступних услуга, док једноставност коришћења услуга позитивно оцењује 83% грађана и 89% бизниса. Транспарентност Портала и лакоћу проналажења информација позитивно је оценило 78% грађана и 89% бизниса.

Структура корисника

За еУправу је чуло 9 од 10 грађана, најчешће из медија, а 43% дигитално писмених поседује и налог на Порталу еУправа. Седам од десет корисника еУправе има мање од 45 година а готово сваки други корисник има вишу или високу стручну спрему и стално запослење.

Начин комуникације грађана са јавном управом

Када је реч о начину комуницирања грађана са јавном управом, и привреда и грађани, а нарочито грађани који већ имају налог на еУправи, преферирају да административне процедуре реализују путем интернета. Ипак, грађани старосне доби преко 60 година, из руралних подручја, нижег образовања и неповољније материјалне ситуације, административне процедуре чешће реализују на шалтерима институција.

Грађани и привреда су сагласни да је чекање у редовима главни недостатак одласка у институцију, док грађани као највећу предност реализације услуге на шалтеру виде спремност службеника да им непосредно пруже помоћ и подршку приликом попуњавања образаца. Испитаници из сектора привреде не виде ни један бенефит реализације административних услуга на шалтеру институције.

Грађани и привреда су задовољни бројем понуђених услуга, доступношћу и транспарентношћу информација, као и брзином пружања услуга - ефикасност, квалитет, финансијске уштеде, физичку приступачност и информацијску доступност јавне управе је позитивно оценило преко 70% испитаних грађана и око 90% бизниса.

ИПСОС је истраживање ставова грађана и привреде Србије о Порталу еУправа реализовао у оквиру пројекта EDGE (Enabling Digital Governance) који се спроводи за потребе Канцеларије за информационе технологије и електронску управу, а уз подршку Светске банке.

Врх стране

Обавештење о колачићима

Портал еУправа користи "колачиће" (енг. "cookies"). Неопходни колачићи омогућавају да се садржај страница прилагоди потребама корисника. Аналитички колачићи се користе за анализу коришћења услуга у циљу унапређења корисничког искуства.

Kликом на "Прихватам" дајете сагласност за коришћење колачића у сврхе наведене испод. Подешавања колачића можете променити у било ком тренутку.