Naknada zarade za vreme porodiljskog odsustva
Ko pruža uslugu
Grad Novi Pazar
Gradska uprava za izvorne i poverene poslove
Odeljenje za društvene delatnosti
Adresa elektronske pošte:drustvene.delatnosti@novipazar.org.rs
Telefon: 020/319-580
Radno vreme: 07.30 - 15.00 časova
Opis usluge
Zahtev za naknadu zarade, odnosno naknadu plate za vreme porodiljskog odsustva i odsustva sa rada radi nege deteta podnosi elektronski gradskoj upravi majka deteta. Umesto majke, zahtev mogu podneti i otac, usvojitelj, hranitelj ili staratelj deteta, kada u skladu sa propisima o radu koriste porodiljsko odsustvo i odsustvo sa rada radi nege deteta.
Zahtev se podnosi najranije danom otpočinjanja porodiljskog odsustva, a najkasnije do isteka zakonom utvrđene dužine trajanja prava na porodiljsko odsustvo odnosno odsustvo radi nege deteta. Obračun osnovice naknade zarade za porodiljsko odsustvo se vrši na osnovu podataka o visini osnovice na koju su plaćeni doprinosi iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, na dan podnošenja zahteva za ostvarivanje prava, na osnovu čega donosi rešenje o pravu na naknadu zarade, odnosno naknadu plate za porodiljsko odsustvo.
Ukoliko ste u radnom odnosu kod više poslodavaca, podnosite poseban zahtev za ostvarivanje prava na naknadu zarade, odnosno naknadu plate kod svakog poslodavca.
Kako podneti zahtev
Za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na naknadu zarade, odnosno naknadu plate za vreme porodiljskog odsustva i odsustva sa rada radi nege deteta ne plaća se administrativna taksa.
Zahtev se podnosi tako što se:
- Popuni elektronski obrazac u nastavku;
- Prilože dokazi na osnovu kojih se vrši upis promene u naznačenom delu u okviru elektronskog obrasca;
Rok za izvršenje usluge
Gradska uprava za izvorne i poverene poslove grada Novog Pazara je dužna da u slučaju potpunog zahteva predmet reši u roku od 30 dana. Rešenje obavezno sadrži dužinu korišćenja prava na naknadu zarade, odnosno naknadu plate, mesečni iznos naknade zarade, odnosno naknade plate i obaveze korisnika prava i poslodavca. Rešenje se dostavlja korisniku prava i poslodavcu. O zahtevu podnetom po otpočinjanju porodiljskog odsustva, odlučuje se privremenim rešenjem u trajanju do tri meseca. Nakon pribavljanja potrebnih dokaza po službenoj dužnosti koji su potrebni za kompletiranje zahteva nadležni organ odlučuje rešenjem. Žalba izjavljena na privremeno rešenje, odnosno rešenje, ne odlaže njegovo izvršenje.
Ukoliko zahtev nije potpun Gradska uprava je dužna da vas u roku od osam dana od prijema podneska obavesti na koji način da uredite podnesak i da vam ostavi rok koji nije kraći od 8 dana za uređivanje zahteva. Ako podnesak ne bude uređen u ostavljenom roku, Gradska uprava će odbaciti vaš zahtev. Ako podnesete uređen podnesak, rok od 30 dana za odlučivanje se računa od dana podnošenja uređenog podneska.
Način dostavljanja dokumenta
Rešenje će biti dostavljeno na kućnu adresu podnosioca zahteva ili u elektronskom obliku ukoliko stranka tako zahteva, a u skladu sa propisom kojim se uređuje elektronski dokument, potpis i pečat.
Uputstvo o pravnom sredstvu
Protiv rešenja kojim je zahtev stranke odbijen žalba se podnosi Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja odnosno odgovarajućem organu uprave AP Vojvodina (Pokrajinskom sekretarijatu za socijalnu politiku, demografiju i ravnopravnost polova) u roku od 15 dana od dana obaveštavanja stranke o rešenju. Žalba se predaje organu Gradske uprave koji je doneo rešenje.