euprava.gov.rs

Uslovi korišćenja usluga elektronske uprave i politika privatnosti korisnika usluge na Portalu i Aplikaciji eUprava

Šta je Portal eUprava?

Portal eUprava je nacionalni veb portal koji predstavlja jedinstvenu pristupnu tačku elektronskoj upravi u Republici Srbiji na kojoj se realizuju usluge elektronske uprave. Portal eUprava omogućava pristup i drugim veb portalima organa javne uprave.

Portalom eUprava upravlja Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu (u daljem tekstu: Kancelarija).

Registracija korisnika usluga elektronske uprave

Korisnik usluga elektronske uprave može postati svako poslovno sposobno lice sa navršenih 16 godina života.

Portal eUprava mogu da koriste registrovani i neregistrovani korisnici. Kao neregistrovani korisnik možete se upoznati sa sadržajem usluga elektronske uprave objavljenih na Portalu eUprava.

Registracija naloga na Portalu eUprava vrši se registracijom korisničkog naloga na Portalu za elektronsku identifikaciju (u daljem tekstu Portal eID), a prvom prijavom na Portal eUprava vrši se automatski upis vaših podataka u bazu korisnika Portala eUprava. Vašom prijavom na Portal eUprava smatra se da ste saglasni da postanete korisnik usluga elektronske uprave, što Vam omogućava da:

  1. saznajte koja prava i na koji način možete ostvariti kada nastupi određeni životni događaj;
  2. ostvarujete prava i ispunjavate obaveze korišćenjem usluga elektronske uprave;
  3. podnosite elektronske podneske;
  4. pratite status svog predmeta;
  5. primate obaveštenja i akte nadležnih organa kao ličnu dostavu u Jedinstveni elektronski sandučić;
  6. plaćate takse i naknade za usluge elektronske uprave;
  7. proverite lične podatke iz službenih evidencija i obavestite organ ako Vaši podaci nisu ispravni;
  8. učestvujete u javnim raspravama i drugim diskusijama;
  9. koristite druge funkcionalnosti Portala eUprava.

Prilikom registracije o Vama se upisuju i čuvaju u Evidenciji o korisnicima usluga elektronske uprave kao obavezni sledeći podaci: jedinstveni matični broj građana, lično ime, korisničko ime, odnosno adresa elektronske pošte, dok se podaci o adresi, broju mobilnog telefona i eventualno drugoj adresi elektronske pošte, upisuju i čuvaju kao opcioni. Svrha obrade navedenih podataka je pružanje usluga elektronske uprave registrovanim korisnicima.

Prilikom pružanja usluga elektronske uprave na Portalu eUprava vodi se evidencija o pristupu sistemu i korišćenju servisa koja sadrži sledeće podatke: korisničko ime, IP adresa sa koje se pristupa, datum i vreme pristupa.

Lični podaci iz navedenih evidencija čuvaju se 10 godina, uz primenu mera informacione bezbednosti.

Prikupljene podatke nadležni organi čuvaju u rokovima propisanim zakonom.

Možete se registrovati na Portalu eID korisničkim imenom i lozinkom ili korišćenjem kvalifikovanog elektronskog sertifikata. Podaci sadržani u sertifikatu se ne upisuju u Evidenciju o korisnicima usluga elektronske uprave na automatizovan način, već korisnik podatke neophodne za registraciju upisuje ručno.

Podatke iz naloga na Portalu eUprava možete ažurirati nakon verifikacije od strane organa.

Vaš nalog možete deaktivirati podnošenjem zahteva nakon čega se, ukoliko nema usluga koje se u postupku realizacije, podaci brišu iz Evidencije o korisnicima usluga elektronske uprave nakon isteka propisanog roka. Nalog se automatski briše nakon isteka roka od 10 godina od trenutka poslednje aktivnosti na Portalu eUprava.

Prilikom registracije novog naloga na Portal eID i prijavom na Portal eUprava, notifikacije - obaveštenja u vezi usluga koje se odnose na sledeća dokumenta: Lična karta, Pasoš, Vozačka dozvola i Registraciona nalepnica po automatizmu su aktivirana, te korisnici s tim u vezi dobijaju obaveštenja o isteku važnosti napred navedenih dokumenata i to putem SMS poruke i imejla, a sve u skladu sa zakonskim rokovima za izdavanje dokumenata.

Ukoliko želite da aktivirate obaveštenja koja se odnose na druge usluge, ili deaktivirate obaveštenja u vezi gore navedenih usluga, to možete učiniti u okviru „Forme za notifikaciju“, kojoj možete pristupiti preko padajućeg menija u okviru opcije: „Moj nalog - notifikacije“.

Korišćenje usluga elektronske uprave

Usluge elektronske uprave pružaju državni organi u skladu sa zakonom propisanim delokrugom i nadležnostima.

Uslugu elektronske uprave koristite na način na koji je organ predvideo, od nivoa informacije do nivoa potpune elektronske usluge (podnošenje zahteva, plaćanja i elektronske dostavljanje i dr).

Sadržaj usluga elektronske uprave organi mogu promeniti, u skladu sa propisima, bez obaveštenja korisnika.

Zabranjeno je zaobilaziti mere zaštite informacione bezbednosti, kao što su ometanje komunikacije, neovlašćeno menjanje sadržaja, kao i lažno predstavljanje.

Sadržaj Portala eUprava možete pogledati, kopirati ili odštampati u skladu sa propisima, odnosno namenom objavljivanja.

Dozvoljeno je na drugim veb prezentacijama postaviti vezu (link, baner, logo) ka Portalu eUprava.

Kancelarija ima pravo da deaktivira Vaš nalog ako ne upotrebljavate sadržaj Portala eUprava u skladu sa Uslovima korišćenja usluga elektronske uprave i politika privatnosti korisnika usluge na Portalu eUprava, odnosno ako prilikom registracije dostavljate podatke i činjenice na osnovu kojih Vas ovlašćeno lice ne može identifikovati, odnosno registrovati kao korisnika usluga elektronske uprave.

Nakon 90 dana od deaktivacije možete podneti zahtev za aktiviranje Vašeg naloga.

Upotreba ”kolačića”

Portal eUprava koristi "kolačiće" (eng. "cookies") – tekstualne datoteke u kojima se beleže podaci od značaja za funkcionisanje Portala, a čuvaju se u okviru veb-pregledača posetilaca.

Neophodni kolačići omogućavaju da se sačuvaju podaci o korisničkim podešavanjima Portala (na primer, izbor jezika, grada, veličine slova, kolor šeme).

Analitički kolačići se koriste za prikupljanje podataka o načinu korišćenja Portala u cilju boljeg razumevanja potreba posetilaca, unapređenja korisničkog iskustva i pružanja kvalitetnije usluge građanima. Za ove potrebe, Kancelarija koristi servis Google Analytics. Podaci koji se prikupljaju s tim u vezi uključuju, na primer, vrste uređaja sa kojih se pristupa portalu (mobilni ili desktop uređaji), koji su izvori posete (sa pretraživača, društvenih mreža itd.), kojim stranicama/uslugama se pristupa, kakva je interakcija sa određenim elementima Portala (npr. polje za pretragu, izbor opcija menija, dugmadi za pokretanje usluga itd.). Analiza ovih podataka pomaže Kancelariji da, između ostalog, utvrdi postojanje neispravnih linkova, problema u korišćenju navigacionih elemenata ili unapredi rezultate pretrage. Svi pomenuti podaci obrađuju se i koriste depersonalizovano i zbirno (agregirano), odnosno ne povezuju se na bilo koji način sa identitetom građana, niti se koriste za identifikovanje pojedinačnih korisnika Portala. Pristup servisu Google Analytics ostvaruju isključivo ovlašćena lica Kancelarije, koja rade na poslovima razvoja Portala i unapređenju korisničkog iskustva.

Korisnici i posetioci Portala eUprava mogu sprečiti upotrebu kolačića povlačenjem saglasnosti sistemskim podešavanjem svog veb-pregledača (Chrome,Firefox,Safari) ili upotrebom odgovarajućih dodataka (ekstenzija). Više informacija o politici privatnosti servisa Google Analytics može se naći na sledećem linku:https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=sr

Obaveštenje o obradi podataka o ličnosti

Ovim putem informišete se o tome ko i u koje svrhe obrađuje podatke o ličnosti, koje unosite prilikom korišćenja Portala eUprava.

Obaveštenje se pruža u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Službeni glasnik RS”, broj 87/18).

Svrha obrade je izvršenje zakonom propisanih ovlašćenja rukovaoca, kao i postupanje nadležnih organa u skladu sa poverenim nadležnostima.

Pravni osnov sadržan je u Ustavu, ratifikovanim međunarodnim ugovorima i pozitivnim zakonskim i podzakonskim aktima.

Prijava kojom dajete pristanak za obradu podatka o ličnosti, sačinjena je u skladu sa članom 15. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti (u daljem tekstu: Zakon).

U skladu sa odredbama čl. 42. i čl. 50. Zakona obezbeđena je zaštita od neovlašćene ili nezakonite obrade, kao i od slučajnog gubitka, uništenja ili oštećenja podataka o ličnosti, uz primenu odgovarajućih tehničkih, organizacionih i kadrovskih mera.

U skladu sa odredbama čl. 23. i čl. 24. Zakona, lice na koje se prikupljeni podaci odnose ovim putem obaveštava se o sledećem:

Nadležni državni organi – pružaoci usluga na Portalu, smatraju se rukovaocima, a Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu je obrađivač podataka o ličnosti u smislu odredbi Zakona.

Podaci o ličnosti prikupljeni ovim putem neće se iznositi iz Republike Srbije.

Lice na koje se podaci o ličnosti odnose ima pravo da od rukovaoca zahteva pristup, ispravku ili brisanje njegovih podataka o ličnosti, odnosno pravo na ograničenje obrade, pravo na prigovor, kao i pravo na prenosivost podataka.

Opoziv pristanka može se dati u bilo koje vreme, ali isti ne utiče na dopuštenost obrade na osnovu pristanka pre opoziva.

Davanje podataka o ličnosti je zakonom ustanovljena obaveza.

Ako rukovalac namerava da dalje obrađuje podatke o ličnosti u drugu svrhu koja je različita od one za koju su podaci prikupljeni, rukovalac je dužan da pre započinjanja dalje obrade, licu na koje se podaci odnose, pruži informacije o toj drugoj svrsi, kao i sve ostale bitne informacije, sem ukoliko je ovo lice već upoznato sa ovim informacijama. Rukovalac je dužan da ove informacije pruži u razumnom roku, a najkasnije u roku od 30 dana.

Lica na koje se podaci odnose mogu se obratiti licima za zaštitu podataka o ličnosti, koja su imenovana u nadležnim organima u skladu sa čl.56.Zakona, u vezi sa svim pitanjima koja se odnose na obradu podatka o ličnosti, kao i u vezi sa ostvarivanjem svojih prava propisanih zakonom.

Svako lice ima pravo da u skladu sa članom 82. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti podnese pritužbu Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, ako je obrada podataka o ličnosti izvršena suprotno odredbama ovog zakona.

Mobilna aplikacija eUprava

Opšte odredbe i osnovne informacije:

  • Mobilna aplikacija je razvijena kako bi građanima omogućila brz i jednostavan pristup digitalnim uslugama javne uprave, podnošenje zahteva i praćenje toka realizacije usluga kao i obaveštenjima o uvođenju novih i unapređenju postojećih usluga. Putem aplikacije moguće je da u svakom trenutku korisnici pristupe ličnim podacima kao što je lična karta, pasoš, vozačka dozvola i registrovana vozila.
  • Mobilna aplikacija je vlasništvo Republike Srbije - Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, Nemanjina 11, Beograd (u daljem tekstu: Kancelarija).
  • Kancelarija zadržava pravo da bez prethodne najave vremenom izmeni preporučene digitalne sadržaje u okviru aplikacije.
  • Korišćenjem mobilne aplikacije, smatra se da pristajete na prezentovane odredbe uslove korišćenja, da ste ih razumeli i prihvatili obaveze i uslove koji iz istih proizilaze. Ukoliko niste saglasni neophodno je da mobilnu aplikaciju uklonite sa svog mobilnog uređaja.
  • Uslovi korišćenja se odnose na sve korisnike koji preuzmu i koriste ovu mobilnu aplikaciju, bez obzira na platformu (iOS, Android).

Prava i obaveze pružaoca usluga mobilne aplikacije:

  • Pružalac aplikacije zadržava pravo da promeni ili ukloni sadržaj aplikacije bilo kojem trenutku bez prethodne najave.
  • Pružalac usluge zadržava pravo da u bilo kom trenutku izmeni ove uslove korišćenja, kao i sadržaj aplikacije. Sve izmene će biti objavljene unutar mobilne aplikacije, a korisnici se podstiču da redovno proveravaju uslove.

Zaštita privatnosti mobilne aplikacije:

  • Podaci koje prikupljamo u aplikaciji prilikom prijave i procesa autentikacije biće tretirani u skladu sa važećim Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Intelektualna svojina mobilne aplikacije:

  • Svi sadržaji Aplikacije, uključujući dizajn, tekstove, grafiku, logotipe i druge elemente, zaštićeni su zakonima o intelektualnoj svojini i ne mogu se koristiti bez prethodnog odobrenja vlasnika.

Pravo na brisanje mobilne aplikacije:

  • Kao korisnik Aplikacije možete u bilo kom trenutku prestati sa korišćenjem iste.

Uzimajući u obzir da Aplikacija čuva i obrađuje Vaše lične podatke samo tokom procesa autentikacije i u periodu kada je aktivno koristite, ukoliko želite da podatke obrišete, odnosno učinite ih nedostupnim na mobilnoj aplikacije dovoljno je da se odjavite iz Aplikacije ili da je deinstalirate.

  • Pružalac usluga može suspendovati ili otkazati pristup Aplikaciji u slučaju kršenja ovih uslova.

Prijava na Aplikaciju vrši se putem korisničkog naloga registrovanog na Portalu eID uz korišćenje mobilne aplikacije ConsentID, što znači da je neophodno da se prethodno registrujete korisnički nalog na Portalu eID, kao i da instalirate i aktivirate ConsentID na svom mobilnom uređaju. Sve detalje u vezi sa registracijom naloga na eID i aktivaciji ConsentID možete videti na adresi eid.gov.rs u delu Pomoć.

Prilikom procesa prijave Aplikacija u „Profil korisnika“ evidentira sledeće podatke o korisniku: ime, prezime, jedinstveni matični broj građanina i adresu elektronske pošte, koji se obrađuju od strane Obrađivača, uz Vaš prethodni pristanak.

Imajući u vidu da se tokom prijave u Aplikaciju i tokom njenog aktivnog korišćenja (a najduže 20 minuta ukoliko korisnik nije aktivan) podaci o ličnosti korisnika Aplikacije dostupni u sekciji „Profil korisnika“, prijavljivanjem dajete pristanak za obradu podatka o ličnosti, u skladu sa članom 15. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

Podaci o ličnosti, koji se obrađuju tokom procesa prijave i aktivnog korišćenja Aplikacije zaštićeni su sigurnom vezom, u skladu sa nivoom tehnoloških dostignuća.

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu obezbeđuje tehničke uslove za nesmetani rad Aplikacije, obavlja poslove koji se odnose na čuvanje, sprovođenje mera zaštite i obezbeđivanja sigurnosti i bezbednosti podataka, u skladu sa propisima kojima se uređuju elektronska uprava i informaciona bezbednost i rukovalac je podataka o ličnosti u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

  • Predmet, svrha i pravni osnov obrade podataka na mobilnoj aplikaciji:

Predmet obrade podataka o ličnosti koji se koriste u procesu prijave na Aplikaciju i autentikacije visokim nivoom pouzdanosti su sledeći: ime i prezime korisnika Aplikacije, jedinstveni matični broj korisnika, i imejl adresa (korisničko ime). Podaci o ličnosti su preuzeti iz naloga koji je registrovan i preuzet prilikom autentikacije preko Portala eID.

Svrha obrade podataka je prijava na Aplikaciju visokim nivoom pouzdanosti putem korisničkog naloga na Portalu eID i mobilne aplikacije ConsentID. U svrhu prijave na Aplikaciju, kao korisnik, bićete preusmereni na stranicu Portal eID za prijavu mobilnom aplikacijom ConsentID. Neophodno je da unesete svoje korisničko ime, odnosno adresu elektronske pošte koja je registrovana prilikom registracije vašeg naloga na Portalu eID.

  • Rok čuvanja podataka na mobilnoj aplikaciji:

Podaci o ličnosti koji se nalaze u sekciji „Profil korisnika“ i „Lična dokumenta“ preuzimaju se iz izvornog sistema za potrebe autentikacije i realizacije usluge i tokom aktivnog korišćenja Aplikacije isti se obrađuju (kada se korisnik izloguje ili ukoliko 20 minuta nije ulogovan podaci o licu se brišu).

Slanje obaveštenja i informativnih sadržaja (newsletter)

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu obrađuje podatke o elektronskim adresama registrovanih korisnika Portala eUprava u svrhu povremenog slanja obaveštenja o novim, izmenjenim ili dostupnim elektronskim uslugama, funkcionalnostima i sadržajima na Portalu, kao i drugim informacijama značajnim za unapređenje i korišćenje elektronske uprave.

Slanje ovih obaveštenja zasniva se na prethodnom pristanku korisnika, u skladu sa članom 12. stav 1. tačka 1) i članom 15. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

Korisnik u svakom trenutku ima pravo da opozove dati pristanak i da se odjavi sa liste primalaca klikom na link za odjavu koji se nalazi u svakom obaveštenju ili u podešavanjima korisničkog naloga. Opoziv pristanka i odjava sa liste primalaca ne utiče na registraciju korisničkog naloga, niti na korišćenje elektronskih usluga na Portalu.

Kancelarija sprovodi povremena ispitivanja zadovoljstva korisnika elektronskih usluga Portala e-Uprava, u skladu sa članom 7. stav 1. Uredbe o bližim uslovima, kriterijumima i merilima za određivanje jedinstvenog upravnog mesta, kao i načinu saradnje nadležnih organa u vezi sa postupanjem i obavljanjem poslova na jedinstvenom upravnom mestu („Službeni glasnik RS“, broj 93/23).

Ispitivanje zadovoljstva korisnika sprovodi se anonimno, ili uz obradu podataka o ličnosti korisnika, ako se rezultati povezuju sa konkretnim korisničkim nalogom, ili ako ispitanik dobrovoljno navede podatke o sebi.

Pre popunjavanja upitnika, korisnik dobija obaveštenje o svrsi obrade, kao i mogućnost da bira da li hoće da u ispitivanju učestvuje anonimno ili uz navođenje podataka o ličnosti.

Ako se ispitivanje zadovoljstva korisnika sprovodi uz obradu podataka o ličnosti, obrada se zasniva na članu 12. stav 1. tačka 1) i članu 15. Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, budući da je u pitanju obrada koja se zasniva na pristanku lica na koje se podaci odnose (korisnika).

Rezultati ispitivanja zadovoljstva korisnika koriste se isključivo u statističko-analitičke svrhe, radi unapređenja funkcionisanja Portala i kvaliteta, pristupačnosti i prilagođenosti elektronskih usluga potrebama korisnika.

Izmena sadržaja Portala eUprava

Ova verzija Uslova korišćenja usluga elektronske uprave i politika privatnosti korisnika usluge na Portalu eUprava verzija 2.4 objavljena je 14. oktobra 2025. godine.


Vrh strane

Obaveštenje o kolačićima

Portal eUprava koristi "kolačiće" (eng. "cookies"). Neophodni kolačići omogućavaju da se sadržaj stranica prilagodi potrebama korisnika. Analitički kolačići se koriste za analizu korišćenja usluga u cilju unapređenja korisničkog iskustva.

Klikom na "Prihvatam" dajete saglasnost za korišćenje kolačića u svrhe navedene ispod. Podešavanja kolačića možete promeniti u bilo kom trenutku.