Накнада зараде за време породиљског одсуства
Ко пружа услугу
Општинска управа општине Ивањица
Организациона јединица: Оделење за привреду и друштвене делатности
Име и презиме: Љиљана Ђоновић
Функција/радно место: виши референт
Адреса електронске поште: dzastita@ivanjica.gov.rs
Телефон: 032-5150330 моб. 065-8911578
Радно време: 7-15h
Опис услуге
Захтев за накнаду зараде, односно накнаду плате за време породиљског одсуства и одсуства са рада ради неге детета подноси електронски градској (општинској) управи мајка детета. Уместо мајке, захтев могу поднети и отац, усвојитељ, хранитељ или старатељ детета, када у складу са прописима о раду користе породиљско одсуство и одсуство са рада ради неге детета.
Захтев се подноси најраније даном отпочињања породиљског одсуства, а најкасније до истека законом утврђене дужине трајања права на породиљско одсуство односно одсуство ради неге детета. Обрачун основице накнаде зараде за породиљско одсуство врши Оделење за привреду и друштвене делатности општине Ивањица на основу података о висини основице на коју су плаћени доприноси из Централног регистра обавезног социјалног осигурања, на дан подношења захтева за остваривање права, на основу чега доноси решење о праву на накнаду зараде, односно накнаду плате за породиљско одсуство.
Уколико сте у радном односу код више послодаваца, подносите посебан захтев за остваривање права на накнаду зараде, односно накнаду плате код сваког послодавца.
Како поднети захтев
За подношење захтева за остваривање права на накнаду зараде, односно накнаду плате за време породиљског одсуства и одсуства са рада ради неге детета не плаћа се административна такса.
Захтев се подноси тако што се:
- Попуни електронски образац у наставку;
- Приложе докази на основу којих се врши упис промене у назначеном делу у оквиру електронског обрасца;
Рок за извршење услуге
Општинска управа општина Ивањица је дужна да у случају потпуног захтева предмет реши у року од 30 дана. Решење обавезно садржи дужину коришћења права на накнаду зараде, односно накнаду плате, месечни износ накнаде зараде, односно накнаде плате и обавезе корисника права и послодавца. Решење се доставља кориснику права и послодавцу. О захтеву поднетом по отпочињању породиљског одсуства, одлучује се привременим решењем у трајању до три месеца. Након прибављања потребних доказа по службеној дужности који су потребни за комплетирање захтева надлежни орган одлучује решењем. Жалба изјављена на привремено решење, односно решење, не одлаже његово извршење.
Уколико захтев није потпун управа је дужна да вас у року од осам дана од пријема поднеска обавести на који начин да уредите поднесак и да вам остави рок који није краћи од 8 дана за уређивање захтева. Ако поднесак не буде уређен у остављеном року, Управа ће одбацити ваш захтев. Ако поднесете уређен поднесак, рок од 30 дана за одлучивање се рачуна од дана подношења уређеног поднеска.
Начин достављања документа
Решење ће бити достављено на кућну адресу подносиоца захтева или у електронском облику уколико странка тако захтева, а у складу са прописом којим се уређује електронски документ, потпис и печат.
Упутство о правном средству
Против решења којим је захтев странке одбијен жалба се подноси Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања односно одговарајућем органу управе АП Војводина (Покрајинском секретаријату за социјалну политику, демографију и равноправност полова) у року од 15 дана од дана обавештавања странке о решењу. Жалба се предаје органу општинске/градске управе који је донео решење.